Известие

Collapse
No announcement yet.

Проблемна 156-ца 2.0

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Проблемна 156-ца 2.0

    Работата е следната, един приятел скоро си взе нов внос Алфа 156 със твинскрап 2.0 99 година. За годините си е с доста запазен интериор, нищо не тропа, изглежда добре. Обслужихме я както си му е реда, наложи се да сменим дебитомер и термостат. Мотора обаче има някои нередности при работа.

    1.На празен ход при рязко подаване на газ мотора се разтриса за секунда и след това поема, но това става само при загрял мотор. При студен този проблем го няма или поне не е толкова изразен. При плавна газ си поема нормално.
    2.До 3000 оборота е доста мудна, също едвам потеглям от светофар на пълна газ. След това изведнъж се изстрелва.
    Карал съм и други 156-ци и са доста по-пъргави в това отношение.
    3.На високите предавки след 5к оборота започва едва да катери обороти, все едно се спъва.

    Като я връзвам на компютър не показва никакви грешки, но има разминаване в исканото количество въздух и това, което постъпва в мотора, около два пъти повече. Не съм диагностик но ми се струва, че от някъде дърпа въздух. Проверихме кабелите и свещите, те изглеждат ок. Остава сондата, но нея трябва да я "чуят" в сервиз. Вариатора потраква при палене, но после се успокоява.

    Иначе при ускорение не прекъсва, работи си равномерно и тихо, за около 1000км не е пипнала грам масло.

    Та на въпроса, от къде да започнем да търсим проблема... Чух за някакви спрейове с които се откриват дупки по въздушната система, продават ли се такива свободно и на какви цени са? Дроселовата клапа с натиснат педал на газта ли се чисти и как се адаптира после? Ще стане ли с Multiecuscan? Всякакви предложения са добре дошли. Съвети от типа "закарайте я на диагностика" не ми вършат работа, тук от личен опит съм усетил колко ги "чуват" Алфите.

    п.п. Аз имам същия проблем с празния ход, размяната на дебитомери не помогна, а едва ли са повредени и двата.
    Last edited by Doomguy; d.m.y г., 09:24.

  • #2
    Първо се уверете, че мотора е зацепен правилно.

    На този мотор иначе няма спрей който да покаже пропуск на въздух по ред причини. А места от които да дърпа въздух има много. Особено по смукателния колектор.
    Last edited by oem; d.m.y г., 09:29.
    Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

    Comment


    • #3
      Зацепен си е с пети, както си му е реда.

      Comment


      • #4
        Дроселовата клапа трябва да се почисти в свалено положение. После дросела се адаптира през мултиекускан, но само с платената версия. Там е описана процедурата. Следвайте я стриктно.

        Относно диагностиката на искано и актуално количество въздух - това се изчислява само в режим на празен ход. ТПС-а излезе ли от режим на празен ход тези данни не ги гледай. Нормално е да се разминават с много.

        На празен ход трябва да са еднакви. Това ще значи че няма пропуски и че дросела е настроен правилно.

        Никога не пипайте винтчето на дросела!

        Ако има проблем с въздуха търсете причината в смукателния колектор.
        Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

        Comment


        • #5
          Свалено положение, в смисъл трябва да я демонтираме ли? Иначе смукателния колектор как може да се провери целия за спукано?

          Comment


          • #6
            Масово имат нацепено по гофрирания маркуч, също ако е с като моя МПХ отзад има едно капаче, което и с 1мм да се отхлюпи бърка работата на целия мотор. Ето тема с проблем в капачето в по-напреднал стадий.http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=41369
            ето го капачето http://clubalfaromeo.com/forum/showp...38&postcount=3
            Last edited by code; d.m.y г., 09:50.
            sigpic
            156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
            "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от Doomguy Покажи съобщение
              Свалено положение, в смисъл трябва да я демонтираме ли? Иначе смукателния колектор как може да се провери целия за спукано?
              Като се демонтира Важи и за двете.
              Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

              Comment


              • #8
                На 166-цата не съм забелязал изобщо да имам капаче там, вижда си се оста на моторчето... 156-цата не вярвам да е по-различна около дросела, ще проверя и на нея.

                Иначе колекторите ще трябва да ги свалят в някой сервиз, ние не сме толкова навътре.

                пп. Моите колектори са пробити и са им монтирани маркучите за газта точно преди декоративния капак на мотора, та може да духа от там, но на 156-цата не са пипани.
                Last edited by Doomguy; d.m.y г., 10:07.

                Comment


                • #9
                  Има вероятност проблемът да се дължи и на неизправност по запалителната система (бобини, свещи, кабели......)


                  159 1.8 MPI
                  166 2.0 TS (ex)

                  Comment


                  • #10
                    Докато пробвах различни дебитомери за моята 156 , попаднах на един който даваше същите симптоми труден старт и не може да достигне 5000 оборота на втора с гас до ламарината
                    Alfa Romeo 156 TS 1.8
                    Alfa Romeo 145 1.7

                    Comment


                    • #11
                      Тук се предполага, че са сложили чисто нов бош по каталог. Ако не е така ще има да си търсят проблема дълго време...
                      Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                      Comment


                      • #12
                        Бош по каталог са и двата, 0 280 218 019... С моя е същата работа. Свещите му са оригинални NGK, моите са Бош/Шампион.

                        Comment


                        • #13
                          Най-ефикасния да разбереш от къде има пропуск на въздух след дросела е с цигарка. Затапваш дебитомера с капаче от дебитомер например. Запушваш маркуча за гарнерната вентилация преди дросела. А в другия надуваш дим от цигара докато не видиш, от къде започва да излиза. Но по принцип пластмасовите колектори често се скапва от към уплътнения и за да си 100% сигурен, че проблема не е там сваляш, отваряш го, сменяш уплътненията и продължаваш например с О-пръстените на инжекторите.
                          Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                          Comment


                          • #14
                            Оказа се, че е имало пробив между дебитомера и дросела и то отдолу където нищо не се вижда. След навиване на pvc лента и ресет от фес, колата си върви както подобава за 156 2.0... Ще сменим превантивно свещите с денсо иридиум. Благодаря на колегата code, при моята кола се оказа че липсва тапата на тпс-а и явно минава въздух от там, който ми бърка колата.

                            Comment


                            • #15
                              Демек искаш да кажеш че преди да пишеш в форума не си погледнал съвсем нищо по тая кола... нема се хабим повече да ви пишем.
                              Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                              Comment

                              Working...
                              X